Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Съб16022019

Брой 286, Година XXVII

            Валута: 1 USD = 1.73574 BGN1 GBP = 2.22392 BGN1 CHF = 1.72017 BGN
Back Вие сте тук:Начало Икономика (2) Брюксел отново задължи камионите да се връщат на всеки 3 седмици

Брюксел отново задължи камионите да се връщат на всеки 3 седмици

Брюксел отново задължи камионите да се връщат на всеки 3 седмици

Българските евродепутати излязоха с обща позиция след гласуването в комисията по транспорт и туризъм

Комисията по транспорт на Европейския парламент подкрепи вчера предложението камионите, извършващи товарни превози в ЕС, да се връщат веднъж на три седмици в държавата, където е регистрирана фирмата собственик. Това не е окончателно решение и въпросът предстои да бъде обсъден в пленарната зала на ЕП,предаде БТА. Транспортната комисия одобри само един от трите доклада, които разглеждаше и които засягат също условията за извършването на международни пътни превози. Отхвърлени бяха двата доклада, свързани с почивките на водачите и техните възнаграждения. Засега остава неясно какви текстове ще бъдат подложени на гласуване в пленарната зала — същите, променени или нови. Вчерашното решение е само стъпка от очертаването на становището на ЕП в преговорите с Европейската комисия и Съвета на ЕС. Преди началото на заседанието пред ЕП в Брюксел се събраха стотици шофьори от България, Румъния и Полша, които протестираха срещу опитите условията на техния труд да бъдат променени. Протестът бе подкрепен от български евродепутати от всички групи, а в залата на заседанието присъства министърът на транспорта Росен Желязков. След гласуването на парламентарната комисия министър Желязков уточни пред журналисти, че едва ли докладите ще бъдат разгледани от ЕП до края на месеца и е вероятно въпросът да бъде отложен за след изборите през май. Той определи резултата от днешното заседание като прецедент. Създаде се правна несигурност, коментира Желязков. Когато две от три предложения не са приети, това означава, че няма предмет за гледане в пленарната зала. Това наложи координаторите да се събират на извънредна среща, на която не са постигнали съгласие как да се процедира, добави той. По неговите думи през последните две години предложенията за промени не само не са събирали одобрение, а очевидно разделят Съвета на ЕС и ЕП. Законодателни решения, които се приемат в края на мандата и разделят бизнеса и гражданите, нямат място на този етап, добави Желязков. Българските евродепутати излязоха с обща позиция след проведеното гласуване в Комисията по транспорт и туризъм по Пакет „Мобилност”. ”Днес в Комисията по транспорт на Европейския парламент два от трите доклада бяха отхвърлени, което беше ясен знак от държавите от Централна и Източна Европа на държавите от т.нар. „Пътен алианс“, че арогантното поведение и налагане на решения не е начинът, по който трябва да функционира съюзът. Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение. Този опит беше на път да постави началото на края на Европейския съюз, но не успя. Ние, като представители на ЕП, за пореден път показахме, че когато сме обединени, може да защитим достойно българския национален интерес. Ние не допуснахме Комисията по транспорт да приеме цялостно решение по Пакета „Мобилност“. За нас е недопустимо, при положение че са отхвърлени две от трите предложения, този въпрос да се поставя на разглеждане в пленарна зала. Очакваме всички институции в България да продължат своите усилия в подкрепа в тази битка за отстояване на нашите национални интереси”,се казва в позицията.

България

Култура

Спорт

Георги Дерменджиев подписа договора си на „Герена”

Георги Дерменджиев подписа вчера официално договора си като треньор на Левски в офисите на клуба на „Герена”. Специалистът парафира своя кон…

Прочети още:

Loading...

Свят

Земеделие