Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Пет29052020

Брой 99, Година XXXI

            Валута: 1 USD = 1.77544 BGN ↓ 1 GBP = 2.17973 BGN ↓ 1 CHF = 1.83079 BGN ↓
Back Вие сте тук:Начало България (2) Български социалист защити в ЕП интересите на работещите в гражданската авиация

Български социалист защити в ЕП интересите на работещите в гражданската авиация

Български социалист защити в ЕП интересите на работещите в гражданската авиация

Ръководителят на делегацията на българските социалисти в ЕП Петър Витанов, съвместно с Групата на социалистите и демократите от Комисията по транспорт и туризъм, изпрати запитване до Европейската комисия относно заплащането на едни от най-пострадалите от кризата – пилотите и кабинния екипаж на редица авиокомпании и липсата на предложения за социално подпомагане на авиотранспортния бранш.

„За разлика от други професии, при въздушните екипажи ще има по-дълготрайни последици, тъй като според прогнозите трафикът няма да се възобнови спрямо предишните си нива през следващите няколко години. Масовите съкращения ще доведат до загуба на висококвалифицирани работни места и до потенциален  недостиг на опитни пилоти. Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен обеща, че никой няма да бъде забравен в тази криза. Как Комисията смята да подкрепи хилядите пилоти и кабинен екипаж?“, обръщат се към ЕК Витанов и евродепутати.

В писмото се подчертава, че по последни данни на Евроконтрол нивото на трафик е спаднало с 85% спрямо миналата година. Заземените самолети нямат нужда от въздушен екипаж. Някои екипажи са се съгласили да намалят възнагражденията и компенсациите си за отпуск, за да задържат работата си, докато други изгубиха работата си буквално за една нощ.

Обръща се внимание, че нетипичните схеми за наемане на въздушния екипаж се разпространяват и влошават условията на труд – почти 1 на всеки 5 пилота е на такъв тип договор, а 93% от самостоятелната заетост сред пилотите е фиктивна. Тези екипажи нямат достъп до дългосрочни отпуски, нито до друг вид публична финансова подкрепа, тъй като не са служители на авиокомпанията.

Допълнителен въпрос касае готовността на Европейската комисия да призове страните-членки да разпределят ресурси към авиолиниите, така че те да могат да се справят с кризата по социално отговорен начин и да запазят работа си.

България

Икономика

Култура

Спорт

Павел Върба се оправдава след загуба на Лудогорец

Наставникът на Лудогорец Павел Върба изрази мнението си, че отборът на „орлите” има нужда от още време, за да намери точния си ритъм. Това с...

Прочети още:

Loading...

Свят

Земеделие

Хлебарският бранш сипе хвалби за новия закон за храните

Хлебарският бранш сипе хвалби за новия закон за храните

Според регистъра, който се води от Агенцията за безопасност на храните, около 680-700 обекта са регистрирани като хлебопроизводители. Според...

Прочети още:

Loading...