Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Пет13122019

Брой 239, Година XXX

            Валута: 1 USD = 1.75616 BGN ↓ 1 GBP = 2.31295 BGN ↓ 1 CHF = 1.78794 BGN ↓
Back Вие сте тук:Начало България (2) Красимир Вълчев: Променяме учебните програми към функционалност

Красимир Вълчев: Променяме учебните програми към функционалност

Красимир Вълчев: Променяме учебните програми към функционалност

Образованието е сложна система, най -важното е да се стимулира интересът за учене, а не е важно да се мине през целия материал, коментира министърът на образованието

Променяме учебните програми към функционалност. Това не означава, че децата не могат да четат и да пишат. Системата ни е настроена да дава повече знания, но липсва функционалността, обясни просветния министър Красимир Вълчев по „Нова телевизия” по повод на изследването на PISA, която обяви децата в България за функционално неграмотни. За изследването „Земя” писа вчера. При PISA всички страни констатират проблем с комуникативните умения, децата четат от екрани, предимно кратки текстове. Имаме още по-голям проблем с мотивиране на учениците за четене, коментира просветният министър. Ще се опитаме да направим промяна. От 2000 г. резултатите са стабилни, но всичко се базира на старите програми, обясни той. Заради това, според него нямало основания за безпокойство. В дългосрочен план нямаме влошаване на оценките на учениците от 2000 г. Имаме стабилни резултати. Нормални са статистическите колебания. Може би само по природни науки не можем да обясним със статистическата грешка, но не трябва да драматизираме отрицателната разлика. Трябва да гледаме в дългосрочен период, а и това са ученици, изпитвани по старите програми, предупреди Вълчев. От 2016 г. започнахме да променяме учебните програми. Обратната ни връзка показва, че учителите по математика нямат време да показват функционалността. Заради това ще намалим обема. Най-важното е да е интересно за децата. И работим по този въпрос, допълни министърът. Според него ролята на учебниците ще става все по-малка. Задължителна е учебната програма, да - учебникът все още е основното средство, все повече обаче децата ще трябва да ползват електронни ресурси, учителят трябва да ги провокира да търсят и извличат информация, подчерта Вълчев. Образованието е сложна система, най -важното е да се стимулира интересът за учене, а не е важно да се мине през целия материал, добави министърът. За скандала с „Под игото” и затова, че над 6 000 архаични думи са заменени с аналози от съвременния българския език, Вълчев заяви, че “Под игото“ съдържа хубави думи, които е добре децата да научат. Децата трябва да заучават нови думи. Убеден съм, че има по-добри варианти да ги накараме да четат българска литература от този период, коментира той.

Икономика

Култура

Спорт

Свят

Земеделие

На 16 декември изплащат 750 млн. лева на земеделците

Държавен фонд “Земеделие“ /ДФЗ/ ще изплати 635 млн. лв., предвидени за плащания по Схемата за единно плащане на площ (СЕПП) и 115 млн. за сх...

Прочети още:

Loading...